Doctorii Marcel Just şi Tim Keller de la Universitatea Carnegie Mellon din Pittsburg au realizat un studiu ce a implicat 47 de copii cu vârsta între 8 şi 10 ani care aveau probleme cu cititul şi 25 de copii cu aceeaşi vârstă care citeau fără probleme. Diferenţele între cele 2 grupuri au fost evidente încă de la început: copiii cu probleme de lectură aveau substanţa albă mult mai puţin dezvoltată în partea stângă a lobului frontal. 35 din cei 47 de copii din primul grup au fost implicaţi într-un program de îmbunătăţire a aptitudinilor de lectură. După 6 luni de exerciţii, spre surprinderea cercetătorilor, cantitatea de substanţă albă din zona deficitară a crescut, lucru care nu s-a întamplat şi la cei 12 copii care nu au fost implicaţi în program. Cititul zilnic timp de 6 luni a modificat fizic creierul copiilor.
Sursa: NEUROLOGY TODAY, 21.01.2010, pg. 19-20
Acest articol face parte din campania “Caravana lecturii” derulată de Moara de hârtie în perioada 21-31 octombrie 2013 în sprijinul proiectului depus de noi în cadrul competiţiei Idei din Ţara lui Andrei. Dacă doriţi să aflaţi mai multe despre proiect şi să ne votaţi, puteţi accesa linkul http://www.taraluiandrei.ro/idei-din-tla/proiect-caravana-lecturii-id-552-cmsid-65